…"אחרי החגים יתחדש הכל, יתחדשו וישובו ימי החול"….אז זהו, שלא". כאן אנחנו נכנסים לתמונה, צוות איפכא שם לעצמו למטרה לתמוך, ללוות ולהנחות צוותי הוראה בפסגת זאב, החל משלבי התכנון ואירגון הלמידה, תכנון ועיצוב של פדגוגיה מותאמת למציאות החדשה וכלה בתמיכה רגשית וטכנולוגית ברמה יומיומית ומתמשכת. כשהנורמלי החדש הוא שאין נורמלי כלל, דברים משתלבים ויוצרים מצבים בהם השינויים הם המצב הקבוע, מצאנו לנכון לחשב מסלול מחדש ולהציע מספר פתרונות בשלושה נתיבים עיקריים: |
פירוט עבודה בפועל:
1. תהליכי הבניה והנחיה בco יחד עם מורות פסגת זאב.
2. יצירת מרחב ללמידת מיומנויות: לומד עצמאי וחקר, מיומנויות טכנולוגיות, מיומנויות הערכה.
3. יצירה של מרחב למודלינג עבור צוותי הוראה שכונתיים.
4. העשרה עבור תלמידים ברמה גבוהה.
5. על פי צורך ותאום עם מורה, הקורסים יעסקו גם בתוכן לימודי אך יהיו מספיק גמישים כדי להוות בסיס עצמאי ללא קשר לתוכן ספציפי מידי.
6. המשימות יובנו בצורה הדרגתית משלב בסיס, מהיכרות ראשונית עם מיומנויות ועד להשגת ביטוי מקסימלי ושימוש במיומנויות אלו.
7. קורסים אלו ישימו דגש על למידה א-סינכרונית כאשר כל תלמיד מתקדם על פי הקצב שלו.
8. הקורסים יזמנו עבודה בשיתופיות על מנת לייצר מרחב חברתי למפגש עם חברים בקבוצה קטנה או בזוגות.
9. על מנת להשיג הטמעה של למידת מיומנויות אצל הלומדים, צוות איפכא (מומחים ורכזות) יעבדו בשיתופיות ויקיימו התייעצויות עם הצוותים החינוכיים לאורך הקורס כולו.
10. הקורסים יהוו בסיס התקדמות לפי קצב אישי, לדוגמא: תלמיד ירכוש מיומנויות טכנולוגיות או מיומנויות הקשורות באומנויות וימשיך ברכישת מיומנות נוספת וכך יצבור סל של מיומנויות אשר ימשיכו ללוות אותו בלמידה עצמאית ממושכת ובכל משימת תוכן שיקבל.