
סיפור שמקבל חיים
מיומנויות
למידה: למידה עצמאית והכוונה עצמית, הצגת רעיון, פתרון בעיות
כישורי חיים: כתיבה, תפירה, story-telling, אוריינות טכנולוגית בסיסית
מאה מטר שלי
תהליך הלמידה והיצירה בקורס הזה מעודד כל תלמיד לגלות ולהכיר את הסביבה הקרובה אליו. אם זה מבחינת איסוף חומרים (קרטונים, צבעים, עלים וכו) או פיתוח רעיונות (מספרים סיפור המשלב אלמנטים מהחיים האישיים שלהם). בתקופה כל כך לא יציבה, כשיש צורך גדול במענה רגשי, הקורס מזמין כל תלמיד להיעזר בסביבה שלו כדי לספר סיפור ולתת ביטוי אישי.
תוכן מפגשים (Flow כללי וניהול הקורס)
קורס זה, מיועד לכיתות א' וב', אך כל ילד/ילדה וכמובן שמורה יכולים למצוא את עצמן במודל המתאים והרלוונטי ביותר עבור הכיתה שלה, והשלב בלימוד קריאה וכתיבה המתאים ביותר.
אחד הדגשים החשובים במודל זה, הוא שכל מורה יכולה לבחור נושא כללי וסיפור המתאים עבור העונה/התקופה אשר תרצה להתייחס בכיתה. בנוסף, הקורס בנוי ומתכונן לחמישה מפגשים, אך כמובן שכל ילד וילדה יכולים להתמקד, לפתח ולהתפתח בתחום אשר קרוב לליבם. בין אם זה בכתיבה וקריאה, המצאת הסיפור או ציור ותפירת הדמויות.
כל מפגש יימשך בין 30 – 45 דקות.
מפגש מספר | מה נלמד | כלים ועזרים נדרשים | הערות |
1 | הקראת סיפור ושיח אודות מבנה הספר,האיורים והכתיבה | מחשב או טלפון נייד, אוזניות. | הסבר קצר על האתגר שלנו, והנחייה מפורטת לגבי המטלות במהלך המפגשים. |
2 | חשיפת נושא הסיפור ותחילת פיתוח הסיפור האישי | דפים ועפרונות | כל ילד חושב על הכותרת לסיפור האישי שלו, ומתחיל בכתיבת הסיפור, בעזרת המכשיר הנייד של אחד מההורים, או בעזרת מחשב ביתי. |
3 | ציור ואיור הסיפור | דפים, עפרונות, צבעים למיניהם. | כל ילד/ילדה יציירו בדף נפרד ציור המתאים למשפט שהקליטו במפגש הקודם. |
4 | כריכת הסיפור בעזרת קרטונים משומשים או דפים זמינים | דבק, חוטים, צבעים ועפרונות | התלמידים יציגו במליאה את התוצרים שלהם. |
5 | סרטון הדרכה – כיצד תופרים בעזרת חוט ומחט.לאחר מכן כל תלמיד יבחר דמות או יותר אשר ירצו לתפור אותן בעזרת בדים שנחלק עבורם. | מחשב/טלפון נייד. בדים, מספריים, עפרונות,חוט, מחט. | התלמידים ילמדו כיצד תופרים ויישמו את הלמידה בעזרת הסרטון. |
ההבדל בין המודלים השונים הינם שבכיתה א', התלמידים נדרשים להקליט סיפור. בכיתה ב', הינם נדרשים לכתוב את הסיפור.