מבנה קורס כללי

בנק משימות

מודל גמיש למורה בשיתוף עם מומחה איפכא לבניית אתגרי לימוד עצמאי-קבוצתי.

רצפי למידה כיתתיים מבוססי פרוייקט טכנולוגי-יצירתי, עם הפנים לקהילה. לילדים בכיתה ג-ו. 

המשימות הן פעילויות קטנות (בכתב, וידאו, קומיקס וכד') שביצוען על ידי התלמיד/ה מהווה למידה אקטיבית של 'לבנות' ידע פרוצדורלי , במילים אחרות: מטלות 'סגורות' שמקנות ידע תהליכי-ספציפי (לאו דווקא טכניות).

המשימות הינן אבני בנייה שבעזרתן המומחה, המורה והתלמידים יחד יוצרים אתגרים.

האתגרים יוצרים מסגרת תוכנית-יצירתית לקורס, ומובילות את התלמידים לפיתוח של פרוייקט קבוצתי.

התלמידים מבצעים הן את המשימות והן את האתגרים בזמנם החופשי, על פי הקצב ומידת העניין האישי ותוך עבודה משותפת עם התלמידים האחרים. במפגשים הראשונים, עוברים יחד על המשימות הראשונות בקצב לא דורשני, אך מובהר לתלמידים שהם מוזמנים לרוץ קדימה (אם הם רוצים, ויש להם את הנגישות למחשב).

ישנו בנק משימות הזמינות אונליין – דרך הטימז וגם דרך האתר. כל תלמיד יכול לבחור לעשות כל משימה, מתי שהוא רוצה. (בכל משימה כתוב אם יש צורך במחשב/טלפון/דפי עבודה, וכו').

שני סוגי משימות

משימות כלליותמאגר זה מכיל משימות לפיתוח אוריינות דיגיטלית כללית:
כלים ושיטות שהן שימושיות לכל תלמיד שלומד מרחוק.

צילום מסך, סידור קבצים, שימוש בטימז, הכר את המקלדת שלך, מעבד תמלילים, גוגל תמונות, גוגל GIF, העלאה ליוטיוב….
משימות מרחביותמשימות ספציפיות לטכנולוגיה מסויימת: צילום, עריכה, מידול, ציור במחשב, תפירה, יצירה, וכו וכו.

עקביות

בנושאים מורכבים שנדרש להם יותר ממשימה אחת ללמוד, יהיה צריך לבצע את משימה 1 כדי לעבור למשימה 2 וכו. משימות תלויות קיטים, אולי אפשר שיגיעו כמשימות מתקדמות יותר – הילדים 'זוכים' להגיע למשימות קיט רק אם 'הראו רצינות'… דרך להוריד את העומס?

מודולריות

תלמיד מוזמן לגשת ולעשות גם משימות מקורסים אחרים, (חוץ ממשימות שדורשות קיטים). 

בחצי השני של הקורס, כשמגיעים לשלב של פיתוח פרוייקט קבוצתי, המומחים יכולים להמליץ לתלמידים 'שלהם' על משימות ממרחבים אחרים (קבוצה בקורס רובוטים שתחליט לעצב לתפור תיקים למפות… תוכל לגשת למשימות של קורס תפירה. משימות קורס ניו מדיה ישמשו את תלמידי כל שאר הקורסים ליצירת תיעוד של העבודה שלהם. וכו'.) 

כך בעצם העבודה של כל מומחה משרתת ומעשירה את החוויה של כלל ציבור הלומדים

ככל האפשר המשימות מעוצבות כך שיהיה ניתן להעלות אותם בקלות בפלטפורמות שונות.

מה עושים עם זה?

לפני תחילת העבודה מול הכיתה, המורה והמומחה נפגשים.

המורה יכולה לבחור את הפלטפורמה הדיגיטלית (עם זום, בלי זום, משהו אחר, אם יש לה משהו שהיא מעדיפה מלבד הטימז)

כמו כן המורה יכולה להחליט על תוכן או דגש שהיא רוצה לתת: בין אם זה תוכן לימודי של מקצוע, או תוכן יותר רגשי.

לדוגמא: בנק משימות לקורס 'רובוטים בפסגה':

משימות אינקסקייפ
שם המשימהתיאור
אינקסקייפ 1להוריד את התוכנה ולפתוח אותה
אינקסקייפ 2אינטרפייס, יצירת צורה, שמירה
אינקסקייפ 3צבע וקווי מתאר, ושאר צורות
אינקסקייפ 4שכבות וחיבור צורות
אינקסקייפ 5ייצוא dxf
אינקסקייפ 6משימת קיט
משימות אוריינות ממוחשבת
שם המשימהתיאור
צאיך מצלמים מסך, מציירים עליו ושומרים
ניהול קבציםאיך יוצרים תיקייה, מסדרים אותה, מוצאים אותה
מעבד תמליליםטיפים טובים לעבודה עם וורד
הכר את המקלדתמה הכפתורים שחשוב להכיר?
עבודה עם דפדפןטיפים לעבודה טובה עם הדפדפן
אינקסקייפ 6
משימות מיפוי לקורס רובוטים
שם המשימהתיאור
גוגל ארץמציאת הבית שלך על מפה בגוגל ארץ
GISשימוש במפה התלת מימדים של העיריה
מדידת צעדיםתרגיל ללא מחשב: מדידת מרחק הצעדים, מציאת הרדיוס 100 מטר
איפה אני ואיפה כולםמיפוי של קרובים וחברים. בירושלים, בישראל, ואפילו בחו"ל

בנק משימות לקורס צילום:

משימות צילום
שם המשימהתיאור
שחזור תמונהצילום תמונה לפי תמונה שונה שנבחרה
צילום מסך בגוגל מפותצילום רחוב בגוגל מפות
טריפטיכוןיצירת המורכבת משלוש צילומים
צילום GIFצילום ויצירת GIF
פרוטרטצילום דיוקן עצמי
משימות אוריינות ממוחשבת
שם המשימהתיאור
גוגל תמונותחיפוש תמונהחיפוש על ידי תמונה
ניהול קבציםאיך יוצרים תיקייה, מסדרים אותה, מוצאים אותה
גוגל GIFחיפוש GIF
YOUTUBEאיך לעבוד,להעלות ולחפש סרטונים
משימות עריכה
שם המשימהתיאור
עריכה צבעוניתשחור/לבן, שינוי צבעוני בתמונה
עריכת תמונהשינוי גודל

הצהרת נגישות

הצהרת נגישות

אנו באיפכא מחוייבים להנגשת האתר לבעלי מוגבלויות שונות בהתאם לחוק ובאופן הטוב ביותר. פעלנו על מנת להפוך אתר זה לנגיש בהתאם לתקן ישראלי 5568.

מהו אתר נגיש?

אתר נגיש הנו אתר המאפשר לבעלי מוגבלויות שונות לגלוש בו, להבין את התוכן, להתמצא ולנווט בו בקלות ולבצע את הפעולות המתאפשרות באתר בקלות, זאת בהתאם לעקרונות וקווים מנחים שהוגדרו בסטנדרטים בינלאומיים ועוגנו לאחרונה בחקיקה.

כיצד להשתמש באתר

האתר הנוכחי תואם להצגה בדפדפנים מודרניים שונים ומותאם לצפייה בסוגי מסכים שונים לרבות מסכי סמרטפון וטאבלט. נעשה מאמץ לבנות את התוכן באתר באופן ברור וקריא תוך שימוש בשפה ברורה, כותרות וכותרות משנה ופסקאות. בקרוב יתמוך האתר בשימוש בתוכנת קורא מסך ובכך תושלם הנגישות לרמה AA. טפסי האתר כוללים עזרים למניעת טעויות בקלט ומאפשרים מעבר בין שדות באמצעות מקלדת. באתר אין שימוש באנימציה מהבהבת בכדי למנוע סכנת התקפים לחולי אפליפסיה. בצד ימין תמצאו את אייקון הנגישות - לחיצה עליו תפתח אפשרויות סיוע שונות המקלות על הניווט, ההתמצאות באתר והצפייה בתוכן. להלן עיקרי האפשרויות: ניווט באמצעות מקלדת האתר בהרצה ובשלבים מתקדמים של הנגשה מלאה. עזרו לנו להשתפר - נשמח לקבל משוב בטופס יצירת הקשר אודות מצב ההנגשה והמלצות. בברכה, צוות איפכא  
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות

  • ניווט באמצעות מקלדת
  • גוונים וניגודיות רגיל אפור שחור
  • גודל מסך וגופנים
  • הצג טקסט חלופי של תמונות
  • הדגשת סמן עכבר
  • כיבוי הנגשה