מפגש היכרות עם איפכא תשע"ט

ברוכים הבאים למפגש היכרות עם איפכא – מרחב לחדשנות חינוכית!
במפגש זה נציג בפניכם את העיקרון שעליו בנויה העבודה החינוכית שאנחנו ואתם עושים ונעשה ביחד. בנוסף תוכלו לשאול שאלות, לצפות במרחבים השונים ולענות על שאלות שאנחנו נשאל אתכם בקובץ שעליכם לשלוח בסיום המפגש ל office@ipcha.org.il

מצגת ראשית
כאן תוכלו לראות את המצגת המרכזית בהנחייתו של אייל אנקרי מנהל איפכא:

שאלות לאחר צפייה במצגת:
1. 

חדשנות משבשת (באנגלית: Innovation Disruptive היא מונח שמקורו בעולם הטכנולוגיה ומתאר חדשנות אשר מובילה ליצירת שוק חדש ובמשך הזמן גורמת לשיבוש של השוק הקיים (המסורתי) עד להפיכת הקטגוריה
החדשה לדומיננטית תוך דחיקתה והחלפתה של הקטגוריה המסורתית

בתהליכי ההתהוות שלה, חדשנות משבשת נוצרת לא פעם תוך מתן מענה לפלח שוק קטן או לא משמעותי אשר לא קיבל מענה באמצעות החדשנות הדומיננטית עד כה. בשל כך, חדשנות משבשת מאופיינת בשלביה הראשונים בביצועים נחותים ביחס למה שהצרכנים של השוק המסורתי דורש אך יש לה יתרונות אחרים שלקוחות אחרים מעריכים. יתרונות אלו יכולים להיות בתחום המחיר, הנוחות, האפשרויות החדשות שהיא מאפשרת וכיוצא בזה. כך הטכנולוגיה המשבשת מתפתחת ומשתפרת מחוץ לרדאר של השחקנים הקיימים עד למצב (שיכול לקחת שנים ואף עשרות שנים) שהיא כבר אינה נחותה בביצועים שלקוחות המסורתיים מעריכים (כמו איכות קול בטלפון או איכות תמונה במצלמה או במדפסת). על כן, המושג חדשנות משבשת מתאר חידושים אשר משפרים את המוצר או השירות באופן שהשוק הקיים לא צפה, תחילה על ידי פניה לקבוצת צרכנים חדשה ואחר-כך עלי ידי הורדת מחירים בשוק הקיים. (מתוך ויקיפדיה)

הציגו במספר שורות תהליך אחד של חדשנות משבשבת בעולם החינוך ובתי הספר תוך התייחסות למצגת ולסרטון של קן רובינסון.

2.
א. בחרו הנחת יסוד אחת שאיתה אתם מסכימים ומיישמים כמורים. הציגו את דרך היישום.
ב. בחרו הנחת יסוד אחת שאיתה אתם מסכימים ומעוניינים ליישם בעתיד בכיתותיכם. הציגו את הדרך הנראית לכם נכונה ליישום בכיתה שלכם.
ג. בחרו הנחת יסוד אחת עימה אינכם מסכימים והסבירו מדוע

3. משרד החינוך הפקיד בידיכם בניית מודל עתידי של בית הספר שלכם. אין כל הגבלה. כתבו רעיון ראשוני לבית הספר הזה, בהתבסס על בית הספר בו אתם מלמדים, על קן רובינסון ועל המצגת. בכתיבת הרעיון התייחסו גם לנקודות הבאות:
א. מערכת שעות
ב. מיהם אנשי הצוות החינוכי והמינהלי
ג. מטרות
ד. סוגי הערכה
ה. איך נראה שיעור (והאם יש רק סוג שיעור אחד)
ו. המתקנים בבית הספר
ז. טכנולוגיה
ח. הקהילה מסביב לבית הספר
ט. משרת המורה
י. תפקיד התלמיד
יא. מתי ואיך תלמיד מסיים את בית הספר

4 .ציינו נקודה אחת אותה אתם יכולים ליישם מהרעיון שלכם כבר בשנה הקרובה, נקודה אחת שתוכלו ליישם בעוד שנה, אם תשכנעו את המנהלת ומספר מורים ונקודה אחת שאינכם מאמינים שתוכלו ליישם.

5 .ציינו את הכישורים, המיומנויות והידע החסרים לכם עצמכם, על מנת לבנות את החלום אותו כתבתם.

הכרות עם מרחבי איפכא השונים:

גוף ונפש:

איך אתם מדמיינים את הילדים לומדים במרחב הזה?
מהם היתרונות בלמידה במרחב הזה?
איזה מיומנויות לומד ניתן לרכוש דרך המרחב הזה?

מייקינג:

איך אתם מדמיינים את הילדים לומדים במרחב הזה?
כיצד לדעתכם ניתן לשלב עבודה אמנותית ופדגוגיה?
מה לדעתכם החשיבות בחוויה שמתחילה בתכנון תאורטי ומסתיימת במוצר פיזי?

תלת ממד

איך אתם מדמיינים את הילדים לומדים במרחב הזה?
מה לדעתכם תלמידים חווים כשהם נפגשים וירטואלית בבנייה משותפת?
על אילו חסמים בלמידה אפשר להתגבר בעזרת המרחב הזה?

אמנות

איך אתם מדמיינים את הילדים לומדים במרחב הזה?
כיצד לדעתכם ניתן לשלב עבודה אמנותית ופדגוגיה?
מה לדעתכם החשיבות בחוויה שמתחילה בתכנון תאורטי ומסתיימת במוצר פיזי?

ניו מדיה

איך אתם מדמיינים את הילדים לומדים במרחב הזה?
מהי לדעתכם ההשפעה שיש לתיעוד והנצחה על התלמידים?
על אילו חסמים בלמידה אפשר להתגבר בעזרת המרחב הזה?
מטלת בית ראשונה – בחירת מרחבי למידה מועדפים

לאחר שסימתם לראות את הסרטונים ולהשיב על השאלות המצורפות, עליכם לשבת ולחשוב על שלושה מרחבים שלדעתכם יתאימו לכיתה ולמקצוע שתלמדו בשנה הבאה. בנוסף חשוב שתחשבו על עצמכם – איזה מרחב סיקרן אתכם, מתאים לסגנון העבודה שלכם או מייצר אתגר עבורכם. רישמו בפניכם את העדפותיכם ומספר מילים על הסיבות לבחירתם. אנו ננסה להתאים את הבחירות שלכם לפעילות במרחבים במהלך העבודה השנתית מול המערכת שלנו.

הצהרת נגישות

הצהרת נגישות

אנו באיפכא מחוייבים להנגשת האתר לבעלי מוגבלויות שונות בהתאם לחוק ובאופן הטוב ביותר. פעלנו על מנת להפוך אתר זה לנגיש בהתאם לתקן ישראלי 5568.

מהו אתר נגיש?

אתר נגיש הנו אתר המאפשר לבעלי מוגבלויות שונות לגלוש בו, להבין את התוכן, להתמצא ולנווט בו בקלות ולבצע את הפעולות המתאפשרות באתר בקלות, זאת בהתאם לעקרונות וקווים מנחים שהוגדרו בסטנדרטים בינלאומיים ועוגנו לאחרונה בחקיקה.

כיצד להשתמש באתר

האתר הנוכחי תואם להצגה בדפדפנים מודרניים שונים ומותאם לצפייה בסוגי מסכים שונים לרבות מסכי סמרטפון וטאבלט. נעשה מאמץ לבנות את התוכן באתר באופן ברור וקריא תוך שימוש בשפה ברורה, כותרות וכותרות משנה ופסקאות. בקרוב יתמוך האתר בשימוש בתוכנת קורא מסך ובכך תושלם הנגישות לרמה AA. טפסי האתר כוללים עזרים למניעת טעויות בקלט ומאפשרים מעבר בין שדות באמצעות מקלדת. באתר אין שימוש באנימציה מהבהבת בכדי למנוע סכנת התקפים לחולי אפליפסיה. בצד ימין תמצאו את אייקון הנגישות - לחיצה עליו תפתח אפשרויות סיוע שונות המקלות על הניווט, ההתמצאות באתר והצפייה בתוכן. להלן עיקרי האפשרויות: ניווט באמצעות מקלדת האתר בהרצה ובשלבים מתקדמים של הנגשה מלאה. עזרו לנו להשתפר - נשמח לקבל משוב בטופס יצירת הקשר אודות מצב ההנגשה והמלצות. בברכה, צוות איפכא  
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות

  • ניווט באמצעות מקלדת
  • גוונים וניגודיות רגיל אפור שחור
  • גודל מסך וגופנים
  • הצג טקסט חלופי של תמונות
  • הדגשת סמן עכבר
  • כיבוי הנגשה