תכניות עבודה ודגשים

מטרות על:

  • שמירה על רצף למידה
  • תמיכה רגשית
  • פיתוח מיומנויות הלומד העצמאי.

רציונל:

  • בחירת נושא מאגד שמתאים ללמידה של יומיים או שלושה והוראה במסגרת שלו: הקנייה משותפת, תרגול עצמאי של הנושא המאגד. בשילוב של שמירה על רצף לימודי ע"י תרגול עצמאי בעברית ובחשבון.
  • מפגש יומי סינכרוני אחד בקבוצות קטנות, שיחה אישית שבועית לכל ילד ולמידה עצמאית.
  • בניית מסגרת תוכן המבוסס על תוכניות התוכן הבית ספריות למערכי הנושאים המאגדים ולתרגולים (אופק, גלים, עשר אצבעות וכד') בשילוב עם פעילויות שהמורה בונה.

שילוב של:

1. תקשורת עם ההורים.
2. פעילות סינכרונית לפי קבוצות – זום – כל ילדי הקבוצה יחד, במשבצת זמן אחת.   
3. פעילות א-סינכרונית – כל ילד בזמנו (יש משבצת זמן אבל אפשר לסטות ממנה).
4. שיחה אישית של המורה והילד – פעם בשבוע המורה פוגשת כל הילד ל 10 דק. בטלפון/וואצאפ וידאו/זום.

כללי פעילות לסדרת ימי סגר:

אימייל מקדים להורים ערב הפעילות:
הצגת הנושא והרציונל לסדר ימי למידה (במקרה הזה: 4 ימים):
מטרות
נושא מאגד
צורת למידה
חלוקה לקבוצות זום
הנגשת מערכת שעות שבועית, כוללת לוחות זמנים ולינקים לזומים לפי קבוצות.
קובץ זמני שיחות אישיות
הנגשת המערכת לילדים
כללי עשה ואל תעשה בזום
כללי 'קבלת קהל'
וואצאפ בוקר טוב:
לוח זמנים יומי
לינקים לזום ולקובץ זמני שיחות אישיות
לינק/הוראות למטלה יומית
וואצאפ סיום למידה:
סיכום יום
חזרה על הרציונל למידה (מטרות היום היו כך וכך…יישמנו אותן כך וכך…)
דגשים להורים לתמיכה רגשית.מה בתכנית מחר

דגשים:

מערכת לילדים:

טבלה פשוטה המורכבת משלושה אייקונים שמקושרים ללינקים:

זום בוקראייקון יומי קבוע המפנה לזום (לינק לפגישת זום קבועה). פעילות סינכרונית.
פעילות דבורת הדבש אייקון לפעילות הנושא המאגד שאותה הילדים ראו בזום. פעילות א-סינכרונית.
אילו ציפורים אייקון לפעילות העצמאית הנוספת. פעילות א-סינכרונית.

מפגשי זום:

  • קצרים, עד 15 דקות.
  • לקבוצות קטנות.
  • בפתיחת הזום חזרה על כללי עשה/אל תעשה בזום.
  • Mute all ופתיחת דיבור לילדים בהרמת אצבע בדיון.
  • למרות שהמפגשים קצרים צריך לרווח ביניהם (לפחות 45 דק') על מנת לאפשר זמן לבעיות טכניות/שאלות של הורים/ ילדים לאחר סיום המפגש.

כללי עשה ואל תעשה בזום:

  • יושבים בחדר שקט ולא באמצע הבית.
  • אם משתמשים בטלפון, מניחים אותו על המשטח שמוצאים מראש ולא מחזיקים אותו ביד.
  • מבטלים רקעים מיוחדים (none).
  • מדליקים וידאו.
  • משתדלים מאוד שלא לעבור מקום (אלא אם אין ברירה). לא מטיילים בבית.

כללי 'קבלת קהל':

  • בשגרה אפשר לפנות אל המורה בוואצאפ בין השעות 8:00-16:00
  • כל פנייה יותר מאוחרת תעשה באימייל.
  • אפשר לפנות למורה טלפונים בין השעות 14:30-15:30 או בשעה אחרת לפי קביעה שנעשתה מראש.

הצהרת נגישות

הצהרת נגישות

אנו באיפכא מחוייבים להנגשת האתר לבעלי מוגבלויות שונות בהתאם לחוק ובאופן הטוב ביותר. פעלנו על מנת להפוך אתר זה לנגיש בהתאם לתקן ישראלי 5568.

מהו אתר נגיש?

אתר נגיש הנו אתר המאפשר לבעלי מוגבלויות שונות לגלוש בו, להבין את התוכן, להתמצא ולנווט בו בקלות ולבצע את הפעולות המתאפשרות באתר בקלות, זאת בהתאם לעקרונות וקווים מנחים שהוגדרו בסטנדרטים בינלאומיים ועוגנו לאחרונה בחקיקה.

כיצד להשתמש באתר

האתר הנוכחי תואם להצגה בדפדפנים מודרניים שונים ומותאם לצפייה בסוגי מסכים שונים לרבות מסכי סמרטפון וטאבלט. נעשה מאמץ לבנות את התוכן באתר באופן ברור וקריא תוך שימוש בשפה ברורה, כותרות וכותרות משנה ופסקאות. בקרוב יתמוך האתר בשימוש בתוכנת קורא מסך ובכך תושלם הנגישות לרמה AA. טפסי האתר כוללים עזרים למניעת טעויות בקלט ומאפשרים מעבר בין שדות באמצעות מקלדת. באתר אין שימוש באנימציה מהבהבת בכדי למנוע סכנת התקפים לחולי אפליפסיה. בצד ימין תמצאו את אייקון הנגישות - לחיצה עליו תפתח אפשרויות סיוע שונות המקלות על הניווט, ההתמצאות באתר והצפייה בתוכן. להלן עיקרי האפשרויות: ניווט באמצעות מקלדת האתר בהרצה ובשלבים מתקדמים של הנגשה מלאה. עזרו לנו להשתפר - נשמח לקבל משוב בטופס יצירת הקשר אודות מצב ההנגשה והמלצות. בברכה, צוות איפכא  
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות

  • ניווט באמצעות מקלדת
  • גוונים וניגודיות רגיל אפור שחור
  • גודל מסך וגופנים
  • הצג טקסט חלופי של תמונות
  • הדגשת סמן עכבר
  • כיבוי הנגשה