איפכא בימי קורונה, לומדים מרחוק

השבוע האחרון היה אחד השבועות הכי עסוקים פה באיפכא! יום ראשון סימן מציאות חדשה…והמשימה שלנו הייתה לרתום את הכוחות הטובים באיפכא לטובת המעטפת הפדגוגית החדשה…

איך עושים הוראה מרחוק? איך לומדים ומלמדים מעכשיו לעכשיו את כל הפלטפורמות החדשות? איך מנפים את המוץ מן התבן ועוזרים למורים למצוא תכנים מדויקים לכיתות שלהם? איך עוזרים לצוותי ההוראה לבנות מערכות שבועיות שלמות, לא עמוסות מידי ולא מפורקות מידי?

כל יום זימן מודל חדש עד שביום שלישי, אחרי אינספור טלפונים למנהלי בתי הספר ולרכזות התקשוב…פירקנו את המטלה המורכבת שלנו לשלוש מחלקות:

איפכא הסטודיו המחלקה שעוזרת למורים למצוא את התכנים המתאימים למערכים שהם רוצים להעביר. חיטטנו ברשת, מיינו סרטוני youtube לאין ספור ויצרנו רשימות סרטונים מותאמים לפי תחומי תוכן של תכנית הלימודים וקבוצות גיל. עכשיו קל יותר להתאים תוכן לדרישת מערך!

התמיכה הטכנית של איפכא מנהלי בתי הספר התחילו לזרום אלינו בזרם דקיק (בכפוף לתקנות משרד הבריאות) ובמקביל פגשנו מנהלים ומורים בצ'טים online וקיימנו הוראה מסודרת של התוכנות שהכי הכי חשוב לדעת ועכשיו! הפעלת הוואצאפ מהמחשב (whatsApp Web), פתיחת שיחת וידאו משותפת (zoom), כניסה למרחבי 365, בניית כיתה והזמנת הילדים לכיתה. עכשיו אפשר להתחיל לעבוד נכון, ביעילות ולאורך זמן!

התמיכה הפדגוגית של איפכא הרכזות הפדגוגיות שלנו בקשר מאוד הדוק עם המנהלים ולכן קל מאוד 'לתפור' לכל בית ספר את חבילת התמיכה שלו. ההתרכזות הפדגוגית היא בהתאמת מערכת שעות שבועית מסודרת ומותאמת לפי בית ספר, כל בית ספר צריך מערכת קצתאחרת מכיוון שכל בית ספר הוא שונה ומיוחד ולכן ההתאמה חייבת להעשות.

המטרה הבאה שלנו היא לוודא שהצעדים הראשונים מצליחים. אנחנו רוצים להגיע למצב בו לכל בית ספר בשכונת פסגת זאב יש מערכת למידה מרחוק שמצליחה לאסוף את התלמידים ולתת להם תחושת המשכיות. עם זאת חשוב לא פחות שהמורים לא 'יקרעו' את עצמם בדרך, אלא יעבדו ביעילות עם הטכנולוגיות המתאימות. בכל יום אנחנו מסתכלים על מה שעשינו בגאווה ויודעים שהכל יכול להשתנות מחר…זו עבודה אמיתית במציאות משתנה!

הצהרת נגישות

הצהרת נגישות

אנו באיפכא מחוייבים להנגשת האתר לבעלי מוגבלויות שונות בהתאם לחוק ובאופן הטוב ביותר. פעלנו על מנת להפוך אתר זה לנגיש בהתאם לתקן ישראלי 5568.

מהו אתר נגיש?

אתר נגיש הנו אתר המאפשר לבעלי מוגבלויות שונות לגלוש בו, להבין את התוכן, להתמצא ולנווט בו בקלות ולבצע את הפעולות המתאפשרות באתר בקלות, זאת בהתאם לעקרונות וקווים מנחים שהוגדרו בסטנדרטים בינלאומיים ועוגנו לאחרונה בחקיקה.

כיצד להשתמש באתר

האתר הנוכחי תואם להצגה בדפדפנים מודרניים שונים ומותאם לצפייה בסוגי מסכים שונים לרבות מסכי סמרטפון וטאבלט. נעשה מאמץ לבנות את התוכן באתר באופן ברור וקריא תוך שימוש בשפה ברורה, כותרות וכותרות משנה ופסקאות. בקרוב יתמוך האתר בשימוש בתוכנת קורא מסך ובכך תושלם הנגישות לרמה AA. טפסי האתר כוללים עזרים למניעת טעויות בקלט ומאפשרים מעבר בין שדות באמצעות מקלדת. באתר אין שימוש באנימציה מהבהבת בכדי למנוע סכנת התקפים לחולי אפליפסיה. בצד ימין תמצאו את אייקון הנגישות - לחיצה עליו תפתח אפשרויות סיוע שונות המקלות על הניווט, ההתמצאות באתר והצפייה בתוכן. להלן עיקרי האפשרויות: ניווט באמצעות מקלדת האתר בהרצה ובשלבים מתקדמים של הנגשה מלאה. עזרו לנו להשתפר - נשמח לקבל משוב בטופס יצירת הקשר אודות מצב ההנגשה והמלצות. בברכה, צוות איפכא  
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות

  • ניווט באמצעות מקלדת
  • גוונים וניגודיות רגיל אפור שחור
  • גודל מסך וגופנים
  • הצג טקסט חלופי של תמונות
  • הדגשת סמן עכבר
  • כיבוי הנגשה