נעים להכיר, אנחנו איפכא – מקום עם שם לא כל כך שגרתי, אבל כאלה אנחנו.
אנו באיפכא מאמינים שהכוח להוביל תהליכים משמעותיים בחינוך נמצא בידי המורים, ושנדרשת חשיבה מחודשת ומאתגרת על תפקידו של המורה ועל תהליכי הוראה ולמידה. אנחנו מעודדים מורים לחשיבה מקורית, יצירתית ומעוררת השראה, ולצורך כך יצרנו חללים מיוחדים וציידנו אותם בטכנולוגיות חדשניות ועדכניות.

את הלימודים באיפכא מעבירים מורי בתי הספר. הם עוברים השתלמויות והכשרה מקצועית ומקבלים כלים, מיומנויות לפיתוח פדגוגיה חדשנית, וזמן לפתח את הרעיונות האישיים שלהם ויוזמות מקצועיות מסקרנות.

מומחים מתחומי ידע שונים מלווים את המורים ומסייעים להם בכל שלבי ההיערכות והלמידה – משלב הפיתוח של מערכי השיעור והלמידה ועד היישום בפועל, תוך מתן דגש רב על למידה מתוך התהליך.

המרחב החינוכי שלנו מציע למורים, לתלמידים, לבני נוער ולצעירים הזדמנות להשתתף בתהליכים חינוכיים ייחודיים, להכיר דרכי למידה יצירתיות וללמוד בסביבה טכנולוגית מתקדמת ומאתגרת.

שיטת הלימוד

באיפכא מלמדים בצוותים – מורים ומומחים מתחומים מגונים כגון: קולנוע, חשיבה המצאתית, גוף ונפש, אומנות, עולמות וירטואליים ועוד.
הלימוד הוא חוויתי ומבוסס על יצר הסקרנות הטבעי של כולנו.

אנחנו מאמינים שהנאה המופקת מתהליך הלימוד היא הכרחית ולכן דאגנו לציוד המתקדם ביותר לתמיכה בחוויית הלימוד: מחשבים משוכללים, מדפסות תלת מימד, כלים דיגיטליים, מעבדות חקר והתנסות ועוד.

מערכי השיעור נבנים על ידי מורי בתי הספר בליווי וסיוע של המומחים כדי לייצר קישורים בין מתודות ועולמות תוכן שונים ומגוונים במטרה ליצור שלם הגדול מסך חלקיו.

אנחנו באיפכא רוצים לאפשר למורים לאתגר מחדש את תפקידם ולנסח לעצמם את מקומם בתהליכי הצמיחה של התלמידים. אנחנו מאפשרים ומעודדים אותם להפוך למנטורים ללמידה, למנהיגים ולדמויות מעוררות השראה.
המורים ומומחי התוכן משמשים מאמנים ומנחים שמכוונים ומאתגרים את קבוצות הלומדים בתהליכי הלמידה והניסוי במרחבי החקר השונים.

המומחים והצוות של איפכא

רבקה גרינפלד

מנהלת איפכא

מלווה מורים בתהליכי למידה חדשניים, מפתחת כלים פדגוגיים ומובילה צוותי הוראה ומומחי תוכן. מחנכת, מורה להיסטוריה ומדעים, בוגרת תואר שני במנהיגות חינוכית במכון שכטר. מדריכת מורים בתכנית tec4schools. הובילה פרויקטים של יזמות והתנדבות. מאמינה בהטמעת תהליכים חינוכיים בתחומים חברתיים וערכיים, יוזמות וחדשנות בחינוך.

יעל גביש

מנהלת פדגוגיה

מפתחת מודלים פדגוגיים חדשניים ומלווה צוותי הוראה ביישומם באיפכא ובבתי הספר בשכונת פסגת זאב. בעלת תואר שני בצילום ווידאו ארט, ומרצה לאמנות באקדמיה בדגש על ניו מדיה ואמנות בין תחומית.  מאמינה בקשר בין החשיבה האמנותית לחשיבה הפדגוגית התהליכית .

אייל אופנברג

רכז פדגוגיה

כרכזת פדגוגית באיפכא ניתנת לי ההזדמנות לקחת חלק בשינוי תהליכי הוראה למידה בפועל וכן בפיתוח חינוכי מתוך מחשבה על חדשנות. חשוב לי לשמר ולטפח את הסקרנות הטבעית של התלמידים והתלמידות ולתת ביטוי לכישוריהם השונים. מגוון מרחבי הלמידה באיפכא מאפשרים לחבר את החינוך וההוראה לשינויים המתרחשים בעולם שסביבנו ולפתח את המיומנויות הנדרשות בעידן החדש". מורה ומחנכת בחינוך המיוחד ובכיתות א-ב, עסקה בהובלת התחום החברתי ערכי ותהליכי יזמות של מורים ותלמידים בביה"ס. מתגוררת עם בעלה ושלושת ילדיה בקיבוץ צובה.

שני נחום

מנהלנית איפכא

אחראית על הנהלת חשבונות, ניהול וסגירת אירועים וכל הקשור באדמיניסטרציה של איפכא.

גבי ועקנין

אב הבית

אחראי על המתקנים באיפכא והפעילות השותפת.

דוד רפאל לוקרד

מוביל מרחב נגרות דיגיטלית

מעצב ירושלמי בעל רקע בעיתונאות ואמנות. תואר שני באוניברסיטת ניו יורק בתכנית ITP לפיתוח טכנולוגיות תקשורת, שם עבד כעמית מחקר והקים את כתב העת האקדמי המחלקתי. לאחרונה הציג פרויקטים על למידה וטכנולוגיה במרכז לפיתוח ההוראה בבצלאל, ובמכון הבאוהאוס בדסאו, גרמניה. חבר בגלריה הקהילתית ברבור.

ליבנת ארוניאס

מלווה ארגונית

אסף צבן

מלווה ארגוני

אריק מנדלבאום

מלווה ארגוני

שושנה אלכסנדר

מובילת מרחב תלת ממד

מעצבת תעשייתית, בוגרת מחלקת הנדסאים במכללת אריאל, אוהבת להבין איך דברים עובדים ולבנות אותם מחדש.

תמר לב

מובילת מרחבי עיצוב ויצירה וניו מדיה

מאיירת ומעצבת. בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל ותעודת הוראה באוניברסיטה העברית. עוסקת בכתיבה, איור ועיצוב לילדים ("איפה רד? המסע למאדים" הוצאת טל-מאי מבית ידיעות ספרים, 2018) ובהוראת איור ועיצוב לילדים, נוער ומבוגרים.

תפארת ישראלי

מובילת מרחב נגרות דיגיטלית

אביב חן

מובילת מרחב עיצוב ויצירה

בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל. מאיירת, אמנית קומיקס ואנימציה. אוהבת ליצור עולמות פנטזיה ולספר סיפורים.

שחף

מובילת מרחבי חוץ וגוף נפש

רוני

מובילת מרחב תפירה

רועי

מוביל מרחב נגרות

שרי הימלפרב

מובילת מרחב עיצוב ויצירה
אמנית ירושלמית. בעלת תעודת הוראה, בוגרת תואר ראשון- האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל, ירושלים.
עוסקת בחיבור בין אמנות- עיצוב וחינוך.

הצהרת נגישות

הצהרת נגישות

אנו באיפכא מחוייבים להנגשת האתר לבעלי מוגבלויות שונות בהתאם לחוק ובאופן הטוב ביותר. פעלנו על מנת להפוך אתר זה לנגיש בהתאם לתקן ישראלי 5568.

מהו אתר נגיש?

אתר נגיש הנו אתר המאפשר לבעלי מוגבלויות שונות לגלוש בו, להבין את התוכן, להתמצא ולנווט בו בקלות ולבצע את הפעולות המתאפשרות באתר בקלות, זאת בהתאם לעקרונות וקווים מנחים שהוגדרו בסטנדרטים בינלאומיים ועוגנו לאחרונה בחקיקה.

כיצד להשתמש באתר

האתר הנוכחי תואם להצגה בדפדפנים מודרניים שונים ומותאם לצפייה בסוגי מסכים שונים לרבות מסכי סמרטפון וטאבלט. נעשה מאמץ לבנות את התוכן באתר באופן ברור וקריא תוך שימוש בשפה ברורה, כותרות וכותרות משנה ופסקאות. בקרוב יתמוך האתר בשימוש בתוכנת קורא מסך ובכך תושלם הנגישות לרמה AA. טפסי האתר כוללים עזרים למניעת טעויות בקלט ומאפשרים מעבר בין שדות באמצעות מקלדת. באתר אין שימוש באנימציה מהבהבת בכדי למנוע סכנת התקפים לחולי אפליפסיה. בצד ימין תמצאו את אייקון הנגישות - לחיצה עליו תפתח אפשרויות סיוע שונות המקלות על הניווט, ההתמצאות באתר והצפייה בתוכן. להלן עיקרי האפשרויות: ניווט באמצעות מקלדת האתר בהרצה ובשלבים מתקדמים של הנגשה מלאה. עזרו לנו להשתפר - נשמח לקבל משוב בטופס יצירת הקשר אודות מצב ההנגשה והמלצות. בברכה, צוות איפכא  
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות

  • ניווט באמצעות מקלדת
  • גוונים וניגודיות רגיל אפור שחור
  • גודל מסך וגופנים
  • הצג טקסט חלופי של תמונות
  • הדגשת סמן עכבר
  • כיבוי הנגשה