נעים להכיר, אנחנו איפכא – מקום עם שם לא כל כך שגרתי, אבל כאלה אנחנו.
אנו באיפכא מאמינים שהכוח להוביל תהליכים משמעותיים בחינוך נמצא בידי המורים, ושנדרשת חשיבה מחודשת ומאתגרת על תפקידו של המורה ועל תהליכי הוראה ולמידה. אנחנו מעודדים מורים לחשיבה מקורית, יצירתית ומעוררת השראה, ולצורך כך יצרנו חללים מיוחדים וציידנו אותם בטכנולוגיות חדשניות ועדכניות.

את הלימודים באיפכא מעבירים מורי בתי הספר. הם עוברים השתלמויות והכשרה מקצועית ומקבלים כלים, מיומנויות לפיתוח פדגוגיה חדשנית, וזמן לפתח את הרעיונות האישיים שלהם ויוזמות מקצועיות מסקרנות.

מומחים מתחומי ידע שונים מלווים את המורים ומסייעים להם בכל שלבי ההיערכות והלמידה – משלב הפיתוח של מערכי השיעור והלמידה ועד היישום בפועל, תוך מתן דגש רב על למידה מתוך התהליך.

המרחב החינוכי שלנו מציע למורים, לתלמידים, לבני נוער ולצעירים הזדמנות להשתתף בתהליכים חינוכיים ייחודיים, להכיר דרכי למידה יצירתיות וללמוד בסביבה טכנולוגית מתקדמת ומאתגרת.

שיטת הלימוד

באיפכא מלמדים בצוותים – מורים ומומחים מתחומים מגונים כגון: קולנוע, חשיבה המצאתית, גוף ונפש, אומנות, עולמות וירטואליים ועוד.
הלימוד הוא חוויתי ומבוסס על יצר הסקרנות הטבעי של כולנו.

אנחנו מאמינים שהנאה המופקת מתהליך הלימוד היא הכרחית ולכן דאגנו לציוד המתקדם ביותר לתמיכה בחוויית הלימוד: מחשבים משוכללים, מדפסות תלת מימד, כלים דיגיטליים, מעבדות חקר והתנסות ועוד.

מערכי השיעור נבנים על ידי מורי בתי הספר בליווי וסיוע של המומחים כדי לייצר קישורים בין מתודות ועולמות תוכן שונים ומגוונים במטרה ליצור שלם הגדול מסך חלקיו.

אנחנו באיפכא רוצים לאפשר למורים לאתגר מחדש את תפקידם ולנסח לעצמם את מקומם בתהליכי הצמיחה של התלמידים. אנחנו מאפשרים ומעודדים אותם להפוך למנטורים ללמידה, למנהיגים ולדמויות מעוררות השראה.
המורים ומומחי התוכן משמשים מאמנים ומנחים שמכוונים ומאתגרים את קבוצות הלומדים בתהליכי הלמידה והניסוי במרחבי החקר השונים.

המומחים והצוות של איפכא

אייל אנקרי

בוגר תואר שני במדעי המדינה, מורה לאזרחות, היסטוריה ומחשבת ישראל. ראש מכינה קדם צבאית ומנהל ארגון נוער בעבר.
מנהל המרכז לחדשנות חינוכית איפכא.

"אני מאמין שצריך ללמוד כמו בעולם האמיתי, בסביבות דינאמיות, מעניינות וחדשות. כי למידה היא תהליך שמגיע מבפנים, שמצריך תשוקה וסקרנות, והוא כאן כדי לגרום לזה לקרות".

יעל גביש

רכזת פדגוגית

מפתחת מודלים פדגוגיים חדשניים ומלווה צוותי הוראה ביישומם באיפכא ובבתי הספר בשכונת פסגת זאב. בעלת תואר שני בצילום ווידאו ארט, ומרצה לאמנות באקדמיה בדגש על ניו מדיה ואמנות בין תחומית.  מאמינה בקשר בין החשיבה האמנותית לחשיבה הפדגוגית התהליכית .

רבקה גרינפלד

רכזת פדגוגית

מלווה מורים בתהליכי למידה חדשניים, מפתחת כלים פדגוגיים ומובילה צוותי הוראה ומומחי תוכן. מחנכת, מורה להיסטוריה ומדעים, בוגרת תואר שני במנהיגות חינוכית במכון שכטר. מדריכת מורים בתכנית tec4schools. הובילה פרויקטים של יזמות והתנדבות. מאמינה בהטמעת תהליכים חינוכיים בתחומים חברתיים וערכיים, יוזמות וחדשנות בחינוך.

נועה סלומון יוגב

רכזת פדגוגית.

כרכזת פדגוגית באיפכא ניתנת לי ההזדמנות לקחת חלק בשינוי תהליכי הוראה למידה בפועל וכן בפיתוח חינוכי מתוך מחשבה על חדשנות. חשוב לי לשמר ולטפח את הסקרנות הטבעית של התלמידים והתלמידות ולתת ביטוי לכישוריהם השונים. מגוון מרחבי הלמידה באיפכא מאפשרים לחבר את החינוך וההוראה לשינויים המתרחשים בעולם שסביבנו ולפתח את המיומנויות הנדרשות בעידן החדש". מורה ומחנכת בחינוך המיוחד ובכיתות א-ב, עסקה בהובלת התחום החברתי ערכי ותהליכי יזמות של מורים ותלמידים בביה"ס. מתגוררת עם בעלה ושלושת ילדיה בקיבוץ צובה.

שני נחום

מנהלנית איפכא

אחראית על הנהלת חשבונות, ניהול וסגירת אירועים וכל הקשור באדמיניסטרציה של איפכא.

גבי ועקנין

אב הבית

אחראי על המתקנים באיפכא והפעילות השותפת.

דוד רפאל לוקרד

מוביל מרחב נגרות דיגיטלית

מעצב ירושלמי בעל רקע בעיתונאות ואמנות. תואר שני באוניברסיטת ניו יורק בתכנית ITP לפיתוח טכנולוגיות תקשורת, שם עבד כעמית מחקר והקים את כתב העת האקדמי המחלקתי. לאחרונה הציג פרויקטים על למידה וטכנולוגיה במרכז לפיתוח ההוראה בבצלאל, ובמכון הבאוהאוס בדסאו, גרמניה. חבר בגלריה הקהילתית ברבור.

שרי הימלפרב

מובילת מרחב עיצוב ויצירה
אמנית ירושלמית. בעלת תעודת הוראה, בוגרת תואר ראשון- האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל, ירושלים.
עוסקת בחיבור בין אמנות- עיצוב וחינוך.

גארו קופושיאן

בוגר ביה"ס לצילום מוסררה בתחום הניו מדיה, חובב יצירה וטכנולוגיה

מוביל מרחב מייקינג ואלקטרוניקה

"עד לפני כמה שנים לא הייתי מודע לעולם המייקינג. אחרי שסיימתי את לימודי הניו מדיה בבית הספר לצילום מוסררה, נחשפתי לעולם המייקינג דבר שהלהיב אותי בהיותי אדם שחובב טכנולוגיה ויצירה.
בתפיסתי אני מאמין שבאמצעות כל הכלים העומדים לרשותנו במייקרספייס, אפשר לבטא וליצור מתוך העולם האישי של כל אחד ולפתח את הכישורים האישיים והמיומנויות שישרתו אותנו בעידן הטכנולוגיה. איפכא זה המקום המושלם ליישם את כל הפנטזיות שחלמתי בילדותי.

אושר בן יהודה

מובילה מרחב תפירה וניו מדיה

אמנית רשת, בוגרת המחלקה לניו מדיה במוסררה, מתמחה בעיצוב ויצירת דמויות, בעלת הכשרה של עיצוב תפאורה ותלבושות, פעילה בשדה האמנות והפרפורמנס.

ליענה אלון

מובילה מרחב נגרות דיגיטלית

בוגרת בצלאל עם תואר בעיצוב תעשייתי ותעודת הוראה מהאוניברסיטה העברית.
יוצרת מגיל צעיר. כיום משלבת יצירה וחינוך.
חברה בקואופרטיב העיצוב הירושלמי. הקמתי ואני מנהלת את סטודיו Kliché לעיצוב מוצר ולסדנאות קראפט וDIY. אני לומדת הכי טוב דרך יצירה, ומאמינה שהיא כלי מדהים ללמידה ולצמיחה גם אצל אחרים.

אלון מנחם

מוביל מרחב הדפסה תלת מימדית.

מעצב ואמן ירושלמי, מתעסק בטכנולוגיה ובחיבור שלה לתחומי העיצוב והאמנות, בוגר תואר ראשון במחלקה לעיצוב תעשייתי בצלאל, משתתף בחממה לבוגרי בצלאל בעיצוב תעשייתי.

רפאל לידור ישר

מומחה מרחב נגרות.

בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל, מייקר מילדות ובעל ניסיון רב בתחום הדפסות תלת מימד.

רותם טויזר

מרחב עיצוב ויצירה

בת 27, בוגרת המחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל.

גליה עיני

מנהלת קשרי קהילה

אמנית ירושלמית בין תחומית ומנהלת אמנותית. בוגרת בית הספר לתאטרון חזותי בירושלים, בוגרת המסלול באמנות הסאונד בביה"ס לאמנות מוסררה. יוצרת מופעי פרפורמנס וניהלה אמנותית את אירוע שאון חורף, אירועי תופעה בבית אליאנס, פסטיבל בחלונות ואירוע מרכז כובד במרכז ג'ינוגלי קטמון .

הצהרת נגישות

הצהרת נגישות

אנו באיפכא מחוייבים להנגשת האתר לבעלי מוגבלויות שונות בהתאם לחוק ובאופן הטוב ביותר. פעלנו על מנת להפוך אתר זה לנגיש בהתאם לתקן ישראלי 5568.

מהו אתר נגיש?

אתר נגיש הנו אתר המאפשר לבעלי מוגבלויות שונות לגלוש בו, להבין את התוכן, להתמצא ולנווט בו בקלות ולבצע את הפעולות המתאפשרות באתר בקלות, זאת בהתאם לעקרונות וקווים מנחים שהוגדרו בסטנדרטים בינלאומיים ועוגנו לאחרונה בחקיקה.

כיצד להשתמש באתר

האתר הנוכחי תואם להצגה בדפדפנים מודרניים שונים ומותאם לצפייה בסוגי מסכים שונים לרבות מסכי סמרטפון וטאבלט. נעשה מאמץ לבנות את התוכן באתר באופן ברור וקריא תוך שימוש בשפה ברורה, כותרות וכותרות משנה ופסקאות. בקרוב יתמוך האתר בשימוש בתוכנת קורא מסך ובכך תושלם הנגישות לרמה AA. טפסי האתר כוללים עזרים למניעת טעויות בקלט ומאפשרים מעבר בין שדות באמצעות מקלדת. באתר אין שימוש באנימציה מהבהבת בכדי למנוע סכנת התקפים לחולי אפליפסיה. בצד ימין תמצאו את אייקון הנגישות - לחיצה עליו תפתח אפשרויות סיוע שונות המקלות על הניווט, ההתמצאות באתר והצפייה בתוכן. להלן עיקרי האפשרויות: ניווט באמצעות מקלדת האתר בהרצה ובשלבים מתקדמים של הנגשה מלאה. עזרו לנו להשתפר - נשמח לקבל משוב בטופס יצירת הקשר אודות מצב ההנגשה והמלצות. בברכה, צוות איפכא  
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות

  • ניווט באמצעות מקלדת
  • גוונים וניגודיות רגיל אפור שחור
  • גודל מסך וגופנים
  • הצג טקסט חלופי של תמונות
  • הדגשת סמן עכבר
  • כיבוי הנגשה