מי אנחנו

נעים להכיר, אנחנו איפכא – מקום עם שם לא כל כך שגרתי, אבל כאלה אנחנו.
אנו באיפכא מאמינים שהכוח להוביל תהליכים משמעותיים בחינוך נמצא בידי המורים, ושנדרשת חשיבה מחודשת ומאתגרת על תפקידו של המורה ועל תהליכי הוראה ולמידה. אנחנו מעודדים מורים לחשיבה מקורית, יצירתית ומעוררת השראה, ולצורך כך יצרנו חללים מיוחדים וציידנו אותם בטכנולוגיות חדשניות ועדכניות.

את הלימודים באיפכא מעבירים מורי בתי הספר. הם עוברים השתלמויות והכשרה מקצועית ומקבלים כלים, מיומנויות לפיתוח פדגוגיה חדשנית, וזמן לפתח את הרעיונות האישיים שלהם ויוזמות מקצועיות מסקרנות.

מומחים מתחומי ידע שונים מלווים את המורים ומסייעים להם בכל שלבי ההיערכות והלמידה – משלב הפיתוח של מערכי השיעור והלמידה ועד היישום בפועל, תוך מתן דגש רב על למידה מתוך התהליך.

המרחב החינוכי שלנו מציע למורים, לתלמידים, לבני נוער ולצעירים הזדמנות להשתתף בתהליכים חינוכיים ייחודיים, להכיר דרכי למידה יצירתיות וללמוד בסביבה טכנולוגית מתקדמת ומאתגרת.

 

שיטת הלימוד

באיפכא מלמדים בצוותים – מורים ומומחים מתחומים מגונים כגון: קולנוע, חשיבה המצאתית, גוף ונפש, אומנות, עולמות וירטואליים ועוד.
הלימוד הוא חוויתי ומבוסס על יצר הסקרנות הטבעי של כולנו.

אנחנו מאמינים שהנאה המופקת מתהליך הלימוד היא הכרחית ולכן דאגנו לציוד המתקדם ביותר לתמיכה בחוויית הלימוד: מחשבים משוכללים, מדפסות תלת מימד, כלים דיגיטליים, מעבדות חקר והתנסות ועוד.

מערכי השיעור נבנים על ידי מורי בתי הספר בליווי וסיוע של המומחים כדי לייצר קישורים בין מתודות ועולמות תוכן שונים ומגוונים במטרה ליצור שלם הגדול מסך חלקיו.

אנחנו באיפכא רוצים לאפשר למורים לאתגר מחדש את תפקידם ולנסח לעצמם את מקומם בתהליכי הצמיחה של התלמידים. אנחנו מאפשרים ומעודדים אותם להפוך למנטורים ללמידה, למנהיגים ולדמויות מעוררות השראה.
המורים ומומחי התוכן משמשים מאמנים ומנחים שמכוונים ומאתגרים את קבוצות הלומדים בתהליכי הלמידה והניסוי במרחבי החקר השונים.

 

המומחים של איפכא

 

אייל אנקרי

בוגר תואר שני במדעי המדינה, מורה לאזרחות, היסטוריה ומחשבת ישראל. ראש מכינה קדם צבאית ומנהל ארגון נוער בעבר.
מנהל המרכז לחדשנות חינוכית איפכא.

"אני מאמין שצריך ללמוד כמו בעולם האמיתי, בסביבות דינאמיות, מעניינות וחדשות. כי למידה היא תהליך שמגיע מבפנים, שמצריך תשוקה וסקרנות, והוא כאן כדי לגרום לזה לקרות".

יעל גביש

מרצה לאמנות, אמנית ומעצבת גרפית. גרה במושב כפר אוריה עם בן זוגה ושלושת ילדיה.
מהלכת על התפר שבין אמנות לחינוך.

מובילת מרחב אמנות.

"האמנות מאפשרת לי ללמד את הסטודנטים, התלמידים והמודרכים שלי, למצוא בתוך עצמם את המנגנונים שמפעילים אותם, מהן התשוקות שלהם, מהם הכישרונות שלהם ואיך כל אלו יביאו לידי ביטוי את היצירתיות שלהם. בזכות האמנות יוכלו הלומדים להרגיש טוב כלפי עצמם וזולתם וללמוד דבר עמוק על עצמם ועל העולם".

יעל סמקה

נשואה +5, גרה באזור גוש עציון.
מורה ומומחית תוכן בלמידה במרחבי תלת מימד. מדריכה בכירה ב Eureka World.

מובילת תחום עולמות וירטואלים, תלת מימד.

"העולם החדש מזמן אתגרים ומיומנויות חדשות, יכולת לעבוד בסביבות משתנות, גמישות ויצירתיות. אנחנו רוצים להכין את הילדים ככל שניתן לשינויים והתמורות שעובר העולם ולצייד אותם בכלים ומיומנויות שישרתו אותם בעתיד. דרך הלמידה היא חוויתית, מאתגרת ומסקרנת למורים והתלמידים כאחד, הלומדים יחד את האפשרויות האינסופיות של דמיון ויצירה. "

דפנה עפרון

ירושלמית. אמא ל – 5.
מורה בכירה בקיטאידו, רקדנית, אמנית במה, מבצעת חיבורים בכתב תנועה.

מובילת מרחב תנועה, גוף ונפש.

"בני האדם הינם יצורים המתנועעים במרחב. מרגע היווצרנו משתכללות יכולותינו הקוגניטיביות , החברתיות, והפיזיולוגיות באמצעות תנועה ומשחק. לצערנו, לרוב הלמידה בבית הספר אינה נראית כך. אם נלמד את עצמנו ואת תלמידינו שכל כך אוהבים להשתולל והתנועע ללמוד בדרכים הללו ולרתום את סך האנרגיות שלהם לשכלול יכולות הלמידה שלהם, נשיג לבטח חדוות יצירה, כיף והנאה , למידה משמעותית , סקרנות ועניין הנוגעים בכל רבדי החוויה של הלומדים. "

רויטל קושלבסקי

יועצת פדגוגית נשואה+3, מתגוררת בשכונת חומת שמואל, מחנכת כיתות א-ב כבר 22 שנה ורכזת מצויינות.
מתמחה במישחוק פדגוגי ופיתוח תוכניות לימודים.
עוסקת בשנים האחרונות ביזמות וחדשנות חינוכית.

"איפכא, הינו מוסד חינוכי שמאפשר לי להגשים את החלומות החינוכיים שלי בהוראה ולמידה חדשניים, יצירתיים ופורצי גבולות."

אושר בן יהודה

אמנית רשת, בוגרת המחלקה לניו מדיה במוסררה, מתמחה בעיצוב ויצירת דמויות, בעלת הכשרה של עיצוב תפאורה ותלבושות, פעילה בשדה האמנות והפרפורמנס.

מובילת מרחב ניו מדיה

"אני מאמינה שצילום והקלטה הן דרכי עבודה המאפשרות התבוננות על עצמנו, גם לאורך זמן.
החוויה של משחק מול מצלמה, בניית תסריט או תוכנית רדיו מעצימות את תחושת העצמאות, ושמות דגש על יצירה שלוקחת בחשבון קהל והנגשת מידע יחד עם נוכחות וביטוי עצמי".

נועה סלומון יוגב

מתגוררת עם בעלה ושני ילדיה בקיבוץ צובה.
מורה ומחנכת בחינוך המיוחד ובכיתות א-ב.
עסקה בהובלת התחום החברתי ערכי ותהליכי יזמות של מורים ותלמידים בביה"ס.

רכזת פדגוגית.

"כרכזת פדגוגית באיפכא ניתנת לי ההזדמנות לקחת חלק בשינוי תהליכי הוראה למידה בפועל וכן בפיתוח חינוכי מתוך מחשבה על חדשנות. חשוב לי לשמר ולטפח את הסקרנות הטבעית של התלמידים והתלמידות ולתת ביטוי לכישוריהם השונים. מגוון מרחבי הלמידה באיפכא מאפשרים לחבר את החינוך וההוראה לשינויים המתרחשים בעולם שסביבנו ולפתח את המיומנויות הנדרשות בעידן החדש" .

גארו קופושיאן

בוגר ביה"ס לצילום מוסררה בתחום הניו מדיה, חובב יצירה וטכנולוגיה

מוביל מרחב מייקינג ואלקטרוניקה

"עד לפני כמה שנים לא הייתי מודע לעולם המייקינג. אחרי שסיימתי את לימודי הניו מדיה בבית הספר לצילום מוסררה, נחשפתי לעולם המייקינג דבר שהלהיב אותי בהיותי אדם שחובב טכנולוגיה ויצירה.
בתפיסתי אני מאמין שבאמצעות כל הכלים העומדים לרשותנו במייקרספייס, אפשר לבטא וליצור מתוך העולם האישי של כל אחד ולפתח את הכישורים האישיים והמיומנויות שישרתו אותנו בעידן הטכנולוגיה. איפכא זה המקום המושלם ליישם את כל הפנטזיות שחלמתי בילדותי.

דבורה ליס

אשת חינוך, נגרית, מעצבת ורעיונאית.

מובילה מרחב מייקינג ועיצוב.

"אני עוסקת בהיבטים שונים של חינוך מזה שנים רבות, ונוכחתי לדעת שפרויקטים הם הדרך הטובה ביותר ללמוד. בני האדם סקרניים מטבענו, ומורה טוב יודע לדגדג את התלמידים בדיוק בנקודה שתעודד אותם לרצות לדעת עוד, לקחת בעלות על הלמידה שלהם ולהתקדם בשקיקה. הנגרות מאתגרת את הראש ואת הידיים באותה מידה. יש ערך באתנחתא מהעולם הדיגיטלי ומרחק מהמסכים שמקיפים אותנו. בעבודת כפיים אין CTRL+Z . צריך לתכנן נכון, לבדוק שלוש פעמים, למדוד פעמיים ולנסר פעם אחת. אני מחכה לראות את התלמידים מגלים את חדוות היצירה בידיים ובחומר במהלך השנה הקרובה."

 

הצהרת נגישות

הצהרת נגישות

אנו באיפכא מחוייבים להנגשת האתר לבעלי מוגבלויות שונות בהתאם לחוק ובאופן הטוב ביותר. פעלנו על מנת להפוך אתר זה לנגיש בהתאם לתקן ישראלי 5568.

מהו אתר נגיש?

אתר נגיש הנו אתר המאפשר לבעלי מוגבלויות שונות לגלוש בו, להבין את התוכן, להתמצא ולנווט בו בקלות ולבצע את הפעולות המתאפשרות באתר בקלות, זאת בהתאם לעקרונות וקווים מנחים שהוגדרו בסטנדרטים בינלאומיים ועוגנו לאחרונה בחקיקה.

כיצד להשתמש באתר

האתר הנוכחי תואם להצגה בדפדפנים מודרניים שונים ומותאם לצפייה בסוגי מסכים שונים לרבות מסכי סמרטפון וטאבלט. נעשה מאמץ לבנות את התוכן באתר באופן ברור וקריא תוך שימוש בשפה ברורה, כותרות וכותרות משנה ופסקאות. בקרוב יתמוך האתר בשימוש בתוכנת קורא מסך ובכך תושלם הנגישות לרמה AA. טפסי האתר כוללים עזרים למניעת טעויות בקלט ומאפשרים מעבר בין שדות באמצעות מקלדת. באתר אין שימוש באנימציה מהבהבת בכדי למנוע סכנת התקפים לחולי אפליפסיה. בצד ימין תמצאו את אייקון הנגישות - לחיצה עליו תפתח אפשרויות סיוע שונות המקלות על הניווט, ההתמצאות באתר והצפייה בתוכן. להלן עיקרי האפשרויות: ניווט באמצעות מקלדת האתר בהרצה ובשלבים מתקדמים של הנגשה מלאה. עזרו לנו להשתפר - נשמח לקבל משוב בטופס יצירת הקשר אודות מצב ההנגשה והמלצות. בברכה, צוות איפכא  
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות

  • ניווט באמצעות מקלדת
  • גוונים וניגודיות רגיל אפור שחור
  • גודל מסך וגופנים
  • הצג טקסט חלופי של תמונות
  • הדגשת סמן עכבר
  • כיבוי הנגשה
מעבר לסרגל הכלים