התלמידים המגיעים לאיפכא, מתנסים בלמידה רב-תחומית, חווייתית והתנסותית.
באיפכא יצרנו מרחב פיזי שמאפשר למורים ותלמידים ללמוד בדרך שונה; שברנו את הקירות הפיזיים כדי לשחרר קבעונות מחשבתיים. איפכא בנוי ממרחבים שונים במטרה לייצר חוויית למידה משמעותית ומעמיקה בעזרת כלי עבודה חדשים. כל
מרחב נועד לאפשר למורה להתנסות בדרך הוראה חדשה, לייצר שפת הוראה אישית המותאמת לתלמידיו ולהוביל מהלך דומה בבית הספר שממנו הגיע.
התלמידים לומדים להכיר את עצמם ואת חבריהם לכיתה דרך עבודה קבוצתית אשר דורשת מהם להפעיל מיומנויות שונות כגון: מודעות עצמית, ניהול מערכות יחסים, יכולת הקשבה וקבלה של רעיונות שונים, קבלת החלטות משותפות, חלוקת תפקידים
בקבוצה מתוך היכרות בחוזקות של כל אחד.
כל אלה באים לידי ביטוי בדרך העבודה החל מתהליך החקר, התכנון ועד לביצוע ויצירה של תוצר משותף והצגתו. התלמידים מתרגלים מיומנויות אלה לאורך תהליך למידה מתמשך, במהלכו המורה מנחה ומלווה, משקפת ומתווכת ומאפשרת
לתלמידים לשפר ולהתקדם בהטמעת יכולות אלה.
חשיבותן הרבה של מיומנויות אלה, היא בהיותן כלים לחיים עבור התלמידים. כל אלו מוטמעים כחלק מתפיסה מארגנת של ' 100 המטר שלי', המתייחסת למרחב האישי של התלמיד – סביבתו הקרובה, עולמו הפנימי ותהליכי ההתפתחות האישיים
שלו.
אנו מאמינים בהוראה המבוזרת כגישה כוללת, ורואים בעבודתנו פועל יוצא של גישה זו.
בהוראה ולמידה מבוזרת מוקד הפעילות עובר מהמורה אל התלמידים, העובדים בקבוצות ובהרכבים משתנים תוך שימוש דינמי במרחבי בית הספר (הפיזיים והווירטואליים). בכיתה מבוזרת תפקיד המורה משתנה; המורה אינו מקור הידע הבלעדי, ותפקידו הוא לעצב את תהליכי הלמידה ולשמש כמלווה ומנחה עבור התלמידים. הנוכחות הפעילה והמפעילה של המורה מאפשרת לבנות אצל התלמידים תחושת מסוגלות ואוטונומיה, ולסייע להם לרכוש בעלות ואחריות ביחס ללמידה שלהם.
דרך מגוון רחב של פתרונות ומענים, אנו מקדמים הטמעה של מיומנויות למידה (כגון שיתופיות ולמידה עצמאית), מיומנויות הנחיה ולמידה חברתית-רגשית. תהליכי למידה מכווני מיומנויות (לימודיות, חברתיות ורגשיות) דורשים יישום בשטח של הוראה פעילה ומפעילה בה מוקד הפעילות עובר מהמורה אל התלמידים, שעובדים בהרכבים משתנים תוך שימוש דינמי במרחבי למידה המשלבים בין פנים לחוץ, וירטואלי ופיזי.