איפכא עיצב את פעילותו השנה כדי לייצר רצף חינוכי שלם בין מרכז איפכא ובתי הספר…
ולהטמיע את העשייה החדשנית שפותחה במרכז לתוך בתי הספר בפסגת זאב. ההיגיון המנחה את המרכז מוביל אם כן, למיקוד הפעילות בשתי זירות מרכזיות במקביל: מרכז איפכא ובית הספר.
בשתי הזירות הללו צוות איפכא – הרכזות הפדגוגיות, מומחי המרחבים וכן צוות מלווי בתי הספר – פועל בארבעה ערוצי פעילות מרכזיים:
ליווי מנהלים
תמיכה מתמשכת במנהלי פסגת זאב, הן באופן פרטני והן במפגשים קבוצתיים, על מנת לפתח ולקדם את השינוים הארגוניים והשאיפות הפדגוגיות שלהם.
פיתוח מקצועי ופדגוגי למורים
כשהמורות עובדות עם הילדים במסגרת הפרויקטים המשותפים עם איפכא, הרכזות הפדגוגיות מלוות אותן ויחד מתרגלות את מיומנויות ההנחיה שלהן – ליווי והכוונה של תלמידים וקידום תהליכים לימודיים וחברתיים.
השתלבות בתהליכי למידה של תלמידים
מומחי המרחבים פוגשים תלמידים ומנחים תהליכי למידה מוכווני מיומנויות, הן במרחבי המייקינג של איפכא והן בתוך בתי הספר.
יצירת פיתוחים פדגוגיים חדשניים
יצירת פיתוחים פדגוגיים חדשניים בשותפות עם מורים ובהתאם לצרכיהם, לצד עבודה עצמאית של צוות איפכא בפיתוח טכנו-פדגוגיה ופדגוגיה רלוונטית.
בין שתי הזירות, איפכא ובית הספר, מתקיים קשר מתמשך ותהליכי.
באיפכא נעשים פיתוחים פדגוגיים פורצי הדרך, בהם מתנסים צוותי ההוראה של פסגת זאב עם הגעתם לאיפכא. לצד זאת, מומחי ורכזות איפכא מגיעים אל בתי הספר עובדים יחד עם המורות סביב מטרות שהן מבקשות לקדם.
בבית הספר אנשי איפכא מפתחים יחד עם המורות שיעורים וקורסים משלימים המכוונים להטמעת מיומנויות ושימוש בטכנולוגיות מגוונות.
ישנו היזון חוזר בין העבודה הפדגוגית שנעשית באיפכא לזו שנעשית בבית הספר:
בהגיעם לאיפכא מורים מתנסים ויוצרים הזדמנויות להוראת המיומנויות שמרחבי איפכא מאפשרים מזמנים, ובחזרתם לבית הספר תהליכי הפיתוח וההטמעה של העשייה הפדגוגית החדשנית הולכים ומעמיקים.